Titta hit alla skrivsugna!

Som du säkert vet är Kim bara inte författare. Hon föreläser, signerar och anordnar skrivarkurser som får väldigt bra betyg. Hon har en nybörjarkurs, där du som deltagare lär dig det mest grundläggande i skrivandet och hur man får ett flöde. Hon har också en fortsättningskurs, där ditt eget skrivande läggs i fokus. Du får också nyttiga tips på hur du ska fortsätta din berättelse!

Men det är inte allt! Kim ger även alla chansen att få vara med i en novellsamling som kommer ut varje år, och om ens bidrag blir antaget, ja, det betyder att man är författare!

Tre böcker har hittills kommit ut om Färgargården. Den första boken "Färgargårdens andar" hade temat spöken, den andra boken "Morden på Färgargården" handlade om mystiska försvinnande och mord och den tredje bokens tema var fantasy. "Den magiska porten vid Färgargården" utkom maj 2018. Nästa utkommer nästa år och handlar om historia. Håll utkik efter "Historiens vingslag runt Färgargården!"






Det är inte bara de som har varit med i novellsamlingen som har blivit författare. Flera stycken har fått bokkontrakt sedan de har gått Kim M Kimselius kurs! Visst låter det spännande?

Intresserad? Här kan du läsa mer! http://kimselius.se/hem

Har du dyslexi eller tycker du att det är svårt att läsa? Här under kan du se en film som sammanfattar kursens helhet. Tack Annika, för att jag fick lov att använda den!

Hemligheten bakom Kim Kimselius framgång





/Alexander

Kommentarer

  1. Hej Alexander!

    Kul att se att du är igång med bloggen!

    I min dator har jag lite problem att få bort "fösta sidan" den om att prenumerera.

    Vi läser Snapphanarna. Perfekt som högläsning - lättlästa och informativa. Berätta gärna vilket som är dina favoritböcker och varför.

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!

      Ja, det är jättekul att driva den här bloggen. Jag tror bara att jag måste bli mindre akademisk med mitt språk när jag skriver. Inte lika roligt för läsarna om de inte förstår vad jag säger, eller om jag skriver för svårt.

      "Första sidan" är knasig, det håller jag med om. Jag vet inte heller hur man får bort den. Jag ska kolla upp det snarast.

      Låter roligt! Gör en recension av den när ni är klara. Ja, jag har tänkt att recensera hennes böcker.

      Tack så mycket!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tillbaka till "Tillbaka till Pompeji"

Första inlägget - välkommen hit!